Tiel,
12
februari
2013
|
08:00
Europe/Amsterdam

BKR krijgt marketingtak

Waardecreatie staat centraal

Samenvatting

BKR breidt uit met het opzetten van een marketingtak. Na in september Klaes Sikkema, aan te hebben genomen als Teammanager Marketing & Communicatie, versterkt BKR haar marketingteam verder met 3 Product Managers. Karlijn Baselaar (38), Marco Akdemir (29) en Mark Staal (38). Binnen BKR zullen zij zich richten op productontwikkeling voor zowel consumenten als de zakelijke doelgroep.

Als organisatie met een maatschappelijke doelstelling - gericht op schulden- en fraudepreventie - zit BKR in een interessante ontwikkelingsfase. Er is veel beweging in de markt, de consumentenbehoeften veranderen sterk en BKR streeft naar het bieden van meerwaarden aan zowel kredietverstrekkers als aan consumenten. “Met het neerzetten van de marketingtak binnen BKR en de aanname van de nieuwe Product Managers kunnen we verder doorbouwen op de ontwikkelingen die reeds in de steigers staan zoals mijnBKR en andere diensten, maar zij zullen ook een belangrijke rol spelen in het ontwikkelen van nieuwe diensten en producten”, vertelt Klaes Sikkema, Teammanager marketing & communicatie. “We willen zowel onze zakelijke deelnemers als consumenten meer toegevoegde waarde en voordeel bieden waardoor de maatschappelijke rol die we vervullen beter zichtbaar wordt,” vervolgt Sikkema.

Karlijn Baselaar
Baselaar heeft meer dan 12 jaar werkervaring bij verschillende commerciële financiële instellingen als Delta Lloyd Bank, ING Bank en Huis en Hypotheek Nederland. Zij werkte in uiteenlopende functies onder andere op het gebied van sales en marketingcommunicatie. Hier heeft Baselaar ruime ervaring opgedaan in actie- en campagneprocessen, campagnes geïnitieerd en uitgerold en processen richting zowel B2B als B2C verbeterd. Kennis en ervaring die van toegevoegde waarde zijn in haar nieuwe functie bij BKR. Baselaar heeft voor BKR gekozen vanwege de ambitieuze doelstellingen en de maatschappelijke rol van de organisatie. “BKR heeft een duidelijk strategisch doel voor ogen en weet welke rol zij in wil nemen binnen de maatschappij. Voor de zakelijke doelgroep bieden zij interessante informatie om krediet- en frauderisico’s inzichtelijk en beheersbaar te maken. Consumenten kunnen hun eigen kredietregistraties inzien om grip te houden op hun leningen. Deze basisdienstverlening biedt veel potentie om nieuwe concepten te ontwikkelen met maatschappelijke relevantie. Een interessante ontwikkeling om een rol in te spelen,” aldus Baselaar.

Marco Akdemir
Akdemir heeft ruim 7 jaar werkervaring in verschillende marketing- en communicatiefuncties waar hij zich onder meer bezig hield met zowel het beantwoorden van communicatie- en merkvraagstukken als het beschrijven van operationele processen. Akdemir werkte onder andere bij Polis Direct, De Informatiegroep en MarketResponse. “BKR slaat met het ontwikkelen van activiteiten waarmee zij de consument direct aanspreken een relatief nieuwe weg in. Het is een interessante uitdaging om de strategie van BKR en de maatschappelijke rol van de organisatie te vertalen naar diensten en producten. Iets dat ik bij mijn vorige werkgevers succesvol heb uitgerold en ik nu bij BKR vanaf het begin bij kan zijn,” vertelt Akdemir.

Mark Staal
Staal heeft in de afgelopen 18 jaar bij verschillende organisaties gewerkt als manager en marketeer, tevens heeft hij bijna 10 jaar ervaring als zelfstandig ondernemer. “In mijn voorgaande functies, zowel als ondernemer als marketeer, heb ik altijd een sterke focus gehad op wat consumenten motiveert en bindt. Het is een uitdaging om de nieuwe ambities van BKR richting consumenten te vertalen naar voor consumenten interessante producten. Doordat ik een brede achtergrond heb, ben ik ook niet bang om buiten de gebaande paden te denken. Iets dat in mijn nieuwe functie goed van pas komt,” aldus Staal.

Klaes Sikkema
Sikkema heeft een achtergrond in de intermediaire dienstverlening, interim-management en consultancy. Veel van de opdrachten die hij heeft gedaan waren gericht op innovatie- en positioneringvraagstukken. BKR is voor hem een sluimerende reus die veel waarde toe kan voegen aan zowel haar huidige deelnemers als aan andere zakelijke partijen. Daarbij kan BKR een belangrijke rol spelen in het bieden van inzicht en voordeel aan de consument. Concrete waarde toevoegen ten behoeve van een toenemend breed maatschappelijk probleem is voor hem een belangrijke drijfveer.

 

Boilerplate

Over BKR
BKR is een onafhankelijke stichting met een maatschappelijke doelstelling zonder winstoogmerk. In het CKI beheert BKR de gegevens over afgesloten kredieten. Zij informeert daarover aangesloten organisaties als banken, hypotheekverstrekkers en creditcardorganisaties. Ook consumenten kunnen hun eigen gegevens bij BKR inzien. De missie van BKR is het voorkomen van overkreditering en andere problematische schuldsituaties. BKR is in 1965 door het financiële bedrijfsleven opgericht en beheert onder andere het CKI. Momenteel bevat deze database gegevens over bijna 9 miljoen personen, waarvan 92% zonder problemen de betalingsverplichtingen nakomt. Daarnaast ondersteunt BKR, met behulp van haar infrastructuur en beschikking over grootschalige en privacygevoelige databases, aangesloten organisaties bij het tegengaan van misbruik en fraude in het financiële verkeer. BKR telt ruim 100 werknemers, heeft circa 240 aangesloten organisaties en is gevestigd in Tiel. Meer informatie vindt u op: www.bkr.nl.